Umowa czarteru jachtu na czas.
Umowa czarteru zawarta w dniu ................................... w
Gliwicach pomiędzy Stowarzyszeniem Śląski Yacht Club w
Gliwicach ul. Kujawska 10, reprezentowanym przez Komandora - Michała
Mulaka, zwanym dalej Armatorem" ,
a
kol........................................................................................
nr dow. osob. ...............................
nr i stopień patentu
................................................... zamieszkałym
.............................................
.....................................................................................
tel ........................................................
zwanym dalej Czarterującym".
§ 1
- Przedmiotem czarteru jest jacht typu
...................................................... nr rej.
..................... zwany w dalszej części umowy jachtem".
- W okresie czarteru jacht będzie eksploatowany na
akwenie: ..............................................
- Czarterujący otrzymuje jacht ubezpieczony w Hestii (
nie dotyczy to silnika będącego na wyposażeniu jachtów
mazurskich ).
§ 2
Okres czarteru trwa od ......................................... do
........................................
§ 3
- W okresie czarteru wymienionym w § 2 Czarterujący ponosi pełną
odpowiedzialność za powierzony mu jacht.
- W przypadku awarii Czarterujący zobowiązany jest postąpić
zgodnie z instrukcją dołączoną do polisy
ubezpieczeniowej .
- Jeżeli czarterujący nie wywiąże się z obowiązku
wynikającego z punktu 2 § 3 zostanie pociągnięty do
odpowiedzialności finansowej za powstałe szkody.
§ 4
- Jacht zostanie podstawiony do czarteru w porcie w
............................................ na przystani w dniu
.................................. o godz. 1200.
- Prowadzący jacht powinien posiadać uprawnienia wymagane do
prowadzenia tego jachtu przez odpowiednie przepisy.
- W czasie przejęcia jachtu przez Czarterującego z rąk
upoważnionego przedstawiciela Armatora zostanie sporządzony Protokół
przejęcia jachtu", na którym uwidoczniony będzie
faktyczny stan techniczny jachtu oraz spis wyposażenia. Protokół
musi być sporządzony w dwóch jednobrzmiących
egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron oraz być
podpisany przez Czarterującego i przedstawiciela Armatora. Protokół
ten stanowić będzie podstawę do oceny stanu jachtu w
czasie przekazywania go na powrót Armatorowi.
§ 5
- Czarterujący płaci Armatorowi:
- Po uwzględnieniu zniżek (wynikających z prac na rzecz
klubu) w wysokości ...........zł kwotę
.........................zł ( słownie...........................................................................
) za czarter w/w jachtu plus 230 zł zwrotnej opłaty
gwarancyjnej.
- Czarterujący może być całkowicie zwolniony z opłaty
czarterowej i opłaty gwarancyjnej jeżeli Zarząd ŚYC
uzna, że wartość prac jakie wykonał czarterujący
na rzecz ŚYC przewyższa powyższe opłaty.
- Opłata czarterowa należy się armatorowi za cały
okres, w którym jacht był oddany do dyspozycji Czarterującemu,
niezależnie od tego czy go używał, czy nie.
- W przypadku rezygnacji z czarteru przez Czarterującego zaliczka
(35% kwoty umowy) przepada na rzecz Armatora, a jacht zostanie przyznany
następnemu chętnemu w kolejności. Ponadto w przypadku
rezygnacji z czarteru po dniu 5.05.1998, Armator naliczy karę
umowną w wysokości 80% kosztów czarteru
- W okresie trwania czarteru Czarterujący zobowiązany jest
pokryć ze środków własnych n/w koszty dodatkowe:
- opłat portowych, postojowych
- paliwa, smarów itp.
- niezbędnych napraw uszkodzeń zaistniałych w czasie
trwania czarteru
- wpisowe do regat i ubezpieczenie w czasie regat
- Zwrot opłaty gwarancyjnej nastąpi po 1.10.1998 w siedzibie
Armatora po przedstawieniu przez Czarterującego Protokołu
przejęcia jachtu" i Protokołu zdania jachtu",
jeśli ich treść potwierdzi brak szkód wynikłych
w trakcie trwania czarteru. W przeciwnym przypadku postępowanie będzie
zgodne z § 7 pkt. 3.
- Brak Protokołu zdania jachtu" spowoduje
obciążenie Czarterującego wszelkimi stratami
stwierdzonymi przez Armatora, a nie udokumentowanymi w protokołach
Czarterujących jacht w poprzednich terminach.
§ 6
Kwotę wymienioną w § 5 ust. 1 pkt a Czarterujący
wpłaci bezpośrednio u Skarbnika w siedzibie Armatora.
§ 7
- Czarterujący ma prawo odliczyć z opłaty czarterowej
okres przerwy w eksploatacji jachtu jeśli przerwa ta jest zawiniona
przez Armatora. Za pierwsze 24 godziny zawinionego postoju Armator nie
traci prawa do opłaty czarterowej.
- Za każdy dzień opóźnienia zwrotu jachtu poza
okresem umowy, Czarterujący płaci Armatorowi karę umowną
w wysokości 200% kosztów jednej doby czarteru oraz kosztów
związanych z opóźnieniem lub odwołaniem następnego
czarteru.
- W przypadku zagubienia, zniszczenia lub uszkodzenia jachtu lub części
jego wyposażenia, Czarterujący obowiązany jest uzupełnić
braki w okresie czarteru lub zwrócić Armatorowi kwotę
odpowiadającą wartości strat wyposażenia w/g
aktualnej ceny zakupu powiększoną o koszt usług związanych
z usunięciem szkód (według kwot podanych w protokołach
zdawczym i odbiorczym)
§ 8
- Czarterujący otrzymuje w ramach wyposażenia jachtu na
Wielkich Jeziorach Mazurskich silnik zaburtowy typu:
....................................... . Zobowiązany jest do
zapoznania się z instrukcją obsługi silnika i
przestrzegania jej podczas korzystania z niego.
- W razie awarii silnika wynikłej ze złej
eksploatacji Czarterujący powinien na własny koszt go naprawić
w wyspecjalizowanym warsztacie ( np. NAP-SIL-MOT /właściciel
firmy: pan Robert Gruszka/ Węgorzewo Port KM LOK lub innym ), w
przeciwnym razie opłata gwarancyjna przy zwrocie pomniejszona będzie
o kwotę naprawy silnika plus koszty manipulacyjne.
- Jeśli Czarterujący otrzyma silnik niesprawny z
winy poprzedniego Czarterującego, ma prawo dokonać jego
naprawy w warsztacie NAP-SIL-MOT ( wymienionym wyżej ). W tym
przypadku powinien odebrać z warsztatu rachunek uproszczony
wypisany na Stowarzyszenie Śląski Yacht Club. Rachunkiem tym będzie
obciążony Czarterujący z którego winy silnik był
niesprawny.
§ 9
- Czarterujący otrzymuje i zdaje w przypadku jachtu Diuna"
naładowany akumulator.
- Stwierdzone rozładowanie będzie obciążało
czarterującego karą pieniężną o wysokości
określonej w protokołach zdawczym i odbiorczym.
§ 10
- Czarterujący zobowiązuje się zwrócić
jacht Armatorowi (w osobie upoważnionego przedstawiciela Armatora)
ostatniego dnia czarteru w porcie w
........................................... na przystani
................................................. o godz. 1100.
- Czarterujący jest zobowiązany zwrócić jacht
czysty, wysprzątany i opróżniony z bagaży załogi
Czarterującego.
- W trakcie przejęcia jachtu przez upoważnionego
przedstawiciela Armatora z rąk Czarterującego zostanie sporządzony
Protokół zdania jachtu", na którym
zostanie uwidoczniony faktyczny stan techniczny jachtu oraz spis wyposażenia.
Protokół musi być sporządzony w dwóch
jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron
oraz podpisany przez Czarterującego i przedstawiciela Armatora.
§ 11
Czarterujący nie może zawrzeć umowy czarterowej z osobą
trzecią bez zgody Armatora (podczarter).
§ 12
W kwestiach spornych o charakterze majątkowym rozstrzygać będzie
właściwy rzeczowo sąd w Gliwicach.
§ 13
W sprawach nie objętych niniejszą umową mają
zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 14
1. Umowa zawiera 16 paragrafów wiążących obie
strony
2. Wszelkie zmiany umowy wymagają dla swej ważności
formy pisemnej.
§ 15
Umowa jest ważna gdy:
- jest podpisana przez obie strony,
- zaliczka jest w posiadaniu Stowarzyszenia Śląski Yacht
Club.
§ 16
Umowa spisana została w dwóch jednobrzmiących
egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.