Umowa czarteru jachtu na czas.

Umowa czarteru zawarta w dniu ................................... w Gliwicach pomiędzy Stowarzyszeniem Śląski Yacht Club w Gliwicach ul. Kujawska 10, reprezentowanym przez Komandora - Michała Mulaka, zwanym dalej “Armatorem" ,
a kol........................................................................................ nr dow. osob. ...............................
nr i stopień patentu ................................................... zamieszkałym ............................................. ..................................................................................... tel ........................................................
zwanym dalej “Czarterującym".

§ 1

  1. Przedmiotem czarteru jest jacht typu ...................................................... nr rej. ..................... zwany w dalszej części umowy “jachtem".
  2. W okresie czarteru jacht będzie eksploatowany na akwenie: ..............................................
  3. Czarterujący otrzymuje jacht ubezpieczony w Hestii ( nie dotyczy to silnika będącego na wyposażeniu jachtów mazurskich ).

§ 2

Okres czarteru trwa od ......................................... do ........................................

§ 3

  1. W okresie czarteru wymienionym w § 2 Czarterujący ponosi pełną odpowiedzialność za powierzony mu jacht.
  2. W przypadku awarii Czarterujący zobowiązany jest postąpić zgodnie z instrukcją dołączoną do polisy ubezpieczeniowej .
  3. Jeżeli czarterujący nie wywiąże się z obowiązku wynikającego z punktu 2 § 3 zostanie pociągnięty do odpowiedzialności finansowej za powstałe szkody.

§ 4

  1. Jacht zostanie podstawiony do czarteru w porcie w ............................................ na przystani w dniu .................................. o godz. 1200.
  2. Prowadzący jacht powinien posiadać uprawnienia wymagane do prowadzenia tego jachtu przez odpowiednie przepisy.
  3. W czasie przejęcia jachtu przez Czarterującego z rąk upoważnionego przedstawiciela Armatora zostanie sporządzony “Protokół przejęcia jachtu", na którym uwidoczniony będzie faktyczny stan techniczny jachtu oraz spis wyposażenia. Protokół musi być sporządzony w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron oraz być podpisany przez Czarterującego i przedstawiciela Armatora. Protokół ten stanowić będzie podstawę do oceny stanu jachtu w czasie przekazywania go na powrót Armatorowi.

§ 5

  1. Czarterujący płaci Armatorowi:
  1. Po uwzględnieniu zniżek (wynikających z prac na rzecz klubu) w wysokości ...........zł kwotę .........................zł ( słownie........................................................................... ) za czarter w/w jachtu plus 230 zł zwrotnej opłaty gwarancyjnej.
  2. Czarterujący może być całkowicie zwolniony z opłaty czarterowej i opłaty gwarancyjnej jeżeli Zarząd ŚYC uzna, że wartość prac jakie wykonał czarterujący na rzecz ŚYC przewyższa powyższe opłaty.
  3. Opłata czarterowa należy się armatorowi za cały okres, w którym jacht był oddany do dyspozycji Czarterującemu, niezależnie od tego czy go używał, czy nie.
  4. W przypadku rezygnacji z czarteru przez Czarterującego zaliczka (35% kwoty umowy) przepada na rzecz Armatora, a jacht zostanie przyznany następnemu chętnemu w kolejności. Ponadto w przypadku rezygnacji z czarteru po dniu 5.05.1998, Armator naliczy karę umowną w wysokości 80% kosztów czarteru
  5. W okresie trwania czarteru Czarterujący zobowiązany jest pokryć ze środków własnych n/w koszty dodatkowe:
  1. Zwrot opłaty gwarancyjnej nastąpi po 1.10.1998 w siedzibie Armatora po przedstawieniu przez Czarterującego “Protokołu przejęcia jachtu" i “Protokołu zdania jachtu", jeśli ich treść potwierdzi brak szkód wynikłych w trakcie trwania czarteru. W przeciwnym przypadku postępowanie będzie zgodne z § 7 pkt. 3.
  2. Brak “Protokołu zdania jachtu" spowoduje obciążenie Czarterującego wszelkimi stratami stwierdzonymi przez Armatora, a nie udokumentowanymi w protokołach Czarterujących jacht w poprzednich terminach.

§ 6

Kwotę wymienioną w § 5 ust. 1 pkt a Czarterujący wpłaci bezpośrednio u Skarbnika w siedzibie Armatora.

§ 7

  1. Czarterujący ma prawo odliczyć z opłaty czarterowej okres przerwy w eksploatacji jachtu jeśli przerwa ta jest zawiniona przez Armatora. Za pierwsze 24 godziny zawinionego postoju Armator nie traci prawa do opłaty czarterowej.
  2. Za każdy dzień opóźnienia zwrotu jachtu poza okresem umowy, Czarterujący płaci Armatorowi karę umowną w wysokości 200% kosztów jednej doby czarteru oraz kosztów związanych z opóźnieniem lub odwołaniem następnego czarteru.
  3. W przypadku zagubienia, zniszczenia lub uszkodzenia jachtu lub części jego wyposażenia, Czarterujący obowiązany jest uzupełnić braki w okresie czarteru lub zwrócić Armatorowi kwotę odpowiadającą wartości strat wyposażenia w/g aktualnej ceny zakupu powiększoną o koszt usług związanych z usunięciem szkód (według kwot podanych w protokołach zdawczym i odbiorczym)

§ 8

  1. Czarterujący otrzymuje w ramach wyposażenia jachtu na Wielkich Jeziorach Mazurskich silnik zaburtowy typu: ....................................... . Zobowiązany jest do zapoznania się z instrukcją obsługi silnika i przestrzegania jej podczas korzystania z niego.
  2. W razie awarii silnika wynikłej ze złej eksploatacji Czarterujący powinien na własny koszt go naprawić w wyspecjalizowanym warsztacie ( np. NAP-SIL-MOT /właściciel firmy: pan Robert Gruszka/ Węgorzewo Port KM LOK lub innym ), w przeciwnym razie opłata gwarancyjna przy zwrocie pomniejszona będzie o kwotę naprawy silnika plus koszty manipulacyjne.
  3. Jeśli Czarterujący otrzyma silnik niesprawny z winy poprzedniego Czarterującego, ma prawo dokonać jego naprawy w warsztacie NAP-SIL-MOT ( wymienionym wyżej ). W tym przypadku powinien odebrać z warsztatu rachunek uproszczony wypisany na Stowarzyszenie Śląski Yacht Club. Rachunkiem tym będzie obciążony Czarterujący z którego winy silnik był niesprawny.

§ 9

  1. Czarterujący otrzymuje i zdaje w przypadku jachtu “Diuna" naładowany akumulator.
  2. Stwierdzone rozładowanie będzie obciążało czarterującego karą pieniężną o wysokości określonej w protokołach zdawczym i odbiorczym.

§ 10

  1. Czarterujący zobowiązuje się zwrócić jacht Armatorowi (w osobie upoważnionego przedstawiciela Armatora) ostatniego dnia czarteru w porcie w ........................................... na przystani ................................................. o godz. 1100.
  2. Czarterujący jest zobowiązany zwrócić jacht czysty, wysprzątany i opróżniony z bagaży załogi Czarterującego.
  3. W trakcie przejęcia jachtu przez upoważnionego przedstawiciela Armatora z rąk Czarterującego zostanie sporządzony “Protokół zdania jachtu", na którym zostanie uwidoczniony faktyczny stan techniczny jachtu oraz spis wyposażenia. Protokół musi być sporządzony w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron oraz podpisany przez Czarterującego i przedstawiciela Armatora.

§ 11

Czarterujący nie może zawrzeć umowy czarterowej z osobą trzecią bez zgody Armatora (podczarter).

§ 12

W kwestiach spornych o charakterze majątkowym rozstrzygać będzie właściwy rzeczowo sąd w Gliwicach.

§ 13

W sprawach nie objętych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

§ 14

1. Umowa zawiera 16 paragrafów wiążących obie strony
2. Wszelkie zmiany umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej.

§ 15

Umowa jest ważna gdy:

  1. jest podpisana przez obie strony,
  2. zaliczka jest w posiadaniu Stowarzyszenia Śląski Yacht Club.

§ 16

Umowa spisana została w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.